Mitt liv som forfatter…

…er ikke noe jeg blir rik av, for å si det sånn.

Jeg skulle ønske at jeg hadde et fantasisenter i hodet som boblet over av gode ideer. Slik er det dessverre ikke.

En bok er under konstruksjon, men det tar tid.

I mellomtiden skriver jeg noveller, men de kommer ikke som de berømte perlene på snora. Det foregår meget sporadisk. Jeg produserte og solgte en håndfull i 2016, og i dag har jeg solgt den første i 2017. Til gjengjeld solgte jeg den til både Norge og Danmark samtidig. Nå er jeg spent på svar fra Sverige.

I tillegg til å skrive, liker jeg å tegne og male (akvarell), og jeg tenker at jeg nå skal illustrere den novellen jeg solgte, for å se om jeg kanskje kan få inntekter den veien også. Jeg vet at noen gjør begge deler.

Så da har jeg litt å gi meg i kast med.

Drømmen er å kunne leve av å skrive og illustrere. Være min egen sjef og jobbe hjemmefra. Leve livet mitt på egne premisser.

Nå har jeg forstått at det å skrive er et håndverk. Og jeg har lært hvordan man setter opp skjelettet i en historie, og hvordan man skriver. Hvordan man kutter ut uvesentligheter og beskriver scener. Det jeg mangler er idéer.

writers block

2 kommentarer om “Mitt liv som forfatter…

  1. Hei, kjekt å hilse på andre som skriver noveller 🙂 Ja, det med idétørke kjenner jeg til, men hos meg er det sånn at når jeg først kommer i gang med skrivingen så får jeg flere ideer jo mer jeg skriver. Det som er min aller største utfordring er det å faktisk sette meg ned og skrive, uten å utsette eller avbryte hele tiden. Lykke til!

    1. Jeg får også andre ideer mens jeg skriver, eller når jeg sitter og leser eller ser på tv, så i hodet finnes det råutkast til et hav av historier, men jeg er litt i tvil om at ideene holder til noe mer enn et par setninger 😛

Legg igjen en kommentar

